Kunskapstörst

Johannesevangeliet 4:13-14: "Jesus sade: Den som dricker av det här vattnet blir törstig igen. Men den som dricker av det vatten jag ger honom blir aldrig mer törstig."
Min destruktiva törst är stillad men den törst som inte kan stillas är kunskapstörsten, när det gäller mig. Jag kommer till hösten att studera Nya och Gamla testamentet på THS. Uppgiften blir att analysera bibeln från pärm till pärm och jag kommer att älska varenda minut av det!
Under ett år har min kundskapstörst varit borta, och jag har kunnat rota mig i min tro, men nu är den här igen, och den här gången i form av teologiska studier, listigt. Jag vet inte om det är bra för mig egentligen, men kan inte låta bli. Det känns lite som att börja festdricka igen efter att ha varit helt vit under en längre tid.
Jag hoppas att min tro är stark nog att klara av ett så intensivt analyserande av Bibeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0